Donderdag 9 maart jl heeft Friss-Beat, de slagwerkgroep van Muziekvereniging Frisselstein, splinternieuwe shirts in ontvangst mogen nemen van Meeùs Assurantiën. Meeùs, actief in o.a. verzekeringen, hypotheken en woningmakelaardij,is dit jaar een landelijke campagne gestart, waar ook Guus Meeuwis zijn medewerking aan verleent, om haar naamsbekendheid te vergroten. Sponsoring van allerlei sport en muziek activiteiten passen volgens regiodirecteur Gertjan Aarts prima binnen deze campagne.
Voor Friss-Beat komt de campgane precies op het juiste moment, aldus Bernard Sloots, omdat de jeugdige slagwerkers letterlijk uit hun oude shirts groeiden. Daarnaast wilden we met de nieuwe zwarte shirts ook het imago van de slagwerkgroep wat meer eigentijds maken. Gertjan Aarts gaf aan bijzonder veel waardering te hebben voor de wijze waarop artistiekleider Peter van Horik de afgelopen jaren aan de weg heeft getimmerd om samen met “zijn jeugd het drumstelorkest Friss-Beat vorm te geven. Friss-Beat heeft al diverse spraakmakende optredens verzorgd, zoals de opening van Veghel Night Live 2005 en het bespelen van de CHV silos tijdens het eerste Slokdarmfestival in 2004. Friss-Beat is gestart in 2003 met 8 drummers, en bestaat momenteel uit 16 jonge slagwerkers verdeeld over 2 groepen. Er wordt zelfs al gedacht om een derde groep op te starten om zo verdere doorgroei mogelijk te maken. Het eerst volgende optreden van Friss-Beat zal zijn op zaterdag 22 april a.s. samen met de slagwerkgroep van Nijnsel, in St.Oedenrode tijdens Feel the Beat 2.